Träning träning! <3

Hej!

Har börjat planera min träning för en tid framöver! Jag har skaffat mig ett mål att träna mot nämligen Tjörns triathlon den 28e augusti. Det som kan sabba träningen är den långa sommaren fram tills själva tävlingen, men det är väl bara att få tummen ur och träna även på sommaren :P Triathlonet innehåller 400 meter simning, 2 mil cykling och 2 km löpning. Nicole har lovat lära mig simma, för jag är för tillfället ingen fisk i vattnet, så det hoppet lägger jag på henne. Träningen ska jag ta ordentligt tag i när jag kommer tillbaka till Luleå så nu innan ska jag försöka lära mig tekniken på en del svåra övningar och börja lite smått helt enkelt. Har hittills tränat en gång/vecka och ingenting tyder på att jag kommer börja träna mer förens jag kommer tillbaka till Luleå så nu får jag glida lite ;)

Hur som helst så ska jag då börja träna simning 1 ggr/v, löpning 2 ggr/v, varav intervaller 1 ggr och enkel löpning den andra gången. utöver detta ska jag gymma två ggr/v indelat i framsida och baksida! Alltså finns det två dagar i veckan då jag kan vila eller träna annat om jag vill :D  Styrkeprogrammen kommer jag behöva ändra ett par gånger innan slutmålet är nått för att undvika adaption, men som det är upplaggt nu är det med en hel del kettlebells, lite fria vikter och lite kroppsvikt. Ca 9 övningar per gång och 10×2-3 på varje övning. Detta gör jag för att jag inte vill bygga brutal styrka eftersom jag ska orka hela triathlonet, men det krävs inte heller väldigt uthålliga muskler eftersom det är inte är dödligt långt. Alltså är lagom bäst även i detta fallet :D

Ikväll ska jag testa styrkepasset för framsidan som innebär:
Järnkorset med kettlebells (börjar med lägre vikt för att lära mig rätt teknik)
Sidosvägningar med två händer: kettlebells (börjar med lägre vikt för at tlära mig rätt teknik)
Stående armlyft med skivstång för axelflektorerna
Axellpress med skivstång
Omvänd situp på BOSU-boll
Plankan med rotation till sidplankan med vikt i handen
Sidplankan med fötterna på boll.
Kastrotation med skivstång 180 grader (börjar med LÅG vikt för att lära mig rätt teknik)

Det är vad som händer ikväll :D Laddar upp med skomakarlåda och chokladmousse :D Mohahaha! Har aldrig sagt något om att skära in på kalorierna va?!

2 thoughts on “Träning träning! <3

  1. Låter bra! Det ska bli roligt att se nu när vi får med ganska många som tävlar. Dra med några kompisar också, ju fler desto bättre:)

Kommentera

