Nostalgi

Åh jag var inne på Hejaabbe’s blogg och läste om att storebror hade varit på Ekehagens forntidsby på klassresa. Han hade berättat om allt han upplevt, alltifrån att göra en kokgrop med varma stenar för att laga mat i och göra en yxa av en flintasten och en pinne, till djurfällor och souvenirer. Och när jag läste detta drabbades jag av en liten släng nostalgi, för detta är precis det som jag också har gjort, jag var på min första skolresa till Ekehagen och gjorde kokgropar, läderpåsar, flintaknivar, djurfällor och köpte souvenirer. Jag köpte ett halsband med en benbit hängandes och många av mina vänner köpte mungigan och den där slanten till glass! Haha jag minns det som om det var igår, trots att det var för 14 år sedan! Galet vad fort tiden går :P

Ser ni halsbandet! :D Haha

/Sofia med behovet av att dela med mig

One thought on “Nostalgi

  1. Kärlek! Jacob som hade egen bärare med sig dit! Ja och så skulle jag diska med. Guiden som de hade var så jädr…. sur. Helt otroligt att arbeta med barngrupper o vara en sådan surkart med taggtråd i mungipan! Puss

Kommentera

