Ja, men det behöver ju blommorna

Tittar på fotboll och dricker thé, sovit har jag gjort en stund och träningen hoppade jag över för det var bara ett baspass ute idag. Dock missade jag den lilla detaljen att lite träning är bättre än ingen vilket är vad jag gör ikväll, jaja så är det.

Jag var inne på ens blogg som jag känner från Luleå som jobbar inom hemtjänsten i sommar tror jag. Hon har skrivit om detta eviga vädersnack som man har med patienter/boenden/kunder you name it och om hur svårt det är att undvika detta och jag kan bara instämma. Men det är väldigt praktiskt att prata om vädret med patienterna, det är lite lagom ansträngande, ganska trevligt och det finns alltid något positivt att säga. Regnar det så är det ju bara bra för blommorna, de behöver ju lite vatten nu när det har varit så varmt. Är det soligt så är det ju sååå skönt att sitta ute på balkongen. Är det för varmt, ja, men man ska ju inte klaga nu när vi har så fint väder. Är det lite svalare och molnigt och man går runt med tjock tröja så är det ju skönt och behagligt ute.
Det är ett ganska praktiskt samtalsämne som tar lagom lång tid :P Så summa kardemumma så gillar jag att prata om vädret med patienterna, dock kan det ju bli lite tjatigt efter säg så där tre-fyra-fem patienter :)

Kommentera

