Jokkmokks marknad

Hej!

Temperaturen har legat mellan 25 minus och 30 så kallt har det varit. DOck har lager på lagermetoden räddat mig och jag har bara frusit liiite lite grann :P Yay! Mysigt har vi haft det iaf, jag Tor och Tors syster som flugit upp på en snabbvisist (kom igår eftermiddag och flyger i morgon). Vi har sett massa renar och det sjukaste var nog renracet som gick av stapeln. De tävlande satt en och en på en släde bakom en galen ren som kutade runt i en halvcirkel till bana. Fort gick det (i alla lopp utom ett där renarna travade fram i godtycklig takt) och skoj såg det ut att vara! När renarna gick i mål slängde sig en drös med människor bakom renen och fångade in honom i ett snöre för att få honom att stanna :P Galet :D
Vi har strosat mellan stånden. Först när vi kom såg vi bara en gata upp och ned och blev alla tre lite besvikan, åkt i 2,5 timma för en gata ;) Men icke det. När vi kom runt hörnet öppnade sig många många gator upp och ned med stånd! Och det bästa var att det var inte massa knallare med skräp utan det var riktigt fina saker :) Till lunch blev det renskav med potatismos och lingon :D Mmm Norrland! Glad att jag fick följa med är jag :D


Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

