Frukost på balkongen

Hej!

Dagen började med en sovmorgon! Klarade av att sova ända till halv nio idag faktiskt! Heja mig! Sen blev det ett skypesamtal med systeryster <3 och tro det eller ej frukost på balkongen! Min termometer visar för tillfället 20 grader :D Kanske inte helt troligt med tanke på bild nummer två ;)

image

Notera min ännu ej helt snöfria balkong...

Jag är fortfarande omgiven av massor av snö och snöhögar som är flera meter höga…

image

Hmm, kanske inte 20 grader ändå va?

Om ni tittar riktigt noga på den undre bilden så ser ni delar av Facebook-bygget som alltså pågår ett stenkast från min lägenhet. Bullret störde min frukost och jag kunde inte höra fåglarna kvittra, så för min del hade även byggarna kunnat ta sovmorgon och äta frukost på balkongen!

image

Bakom träden och snön skymtas en grävskopa som gör något för bygget, men själva byggnaden är två hundra meter längre bort.

Efter en helt välförtjänt slappisförmiddag ska jag nu sätta igång med skolarbetet för dagen: renskriva anteckningar :O Tråkigare saker är svårt att hitta. Men det är bara att bita i det sura äpplet och tänka på hur mycket lättare det blir att plugga sen!

Kärlek!

Kommentera

