Första advent i bara farten!

Hej!

Nu ska nu få höra om min första adventshelg! Bästa på länge :) I fredags så trillade jag in på middag lite oväntat sådär! En trevlig kväll ledde till en sen kväll och jag och Lovisa tog sovmorgon på lördagen och åkte till Köpenhamn en timma senare än planerat. Iväg kom vi och fram med. Mannen som satt brevid oss blev bestulen på sin väska, med ALLA hans värdesaker (hur man nu kan lägga ifrån sig den på hatthyllan på ett knökat tåg). Luch på hardrock och vidare till Ströget. Nu var det itne så att vi var ensamma med idén om att åka till Köpenhamn första adventshelgen, utan det var ganska många fler… Mysigt hade vi det iaf och lite shopping med! Julmarknad och julpyntad stad :)

Sedan bar det av hemåt och upp tidigt till kyrkan på söndag. Jag, Lovisa och Axel hittade till Fredrikskyrkan för högmässa. Där träffade vi på en man med en kraftig sångröst som gick att fnissa lite åt. Stan var söndagsöppet och det blev en fika innan det bar av hem till Johanna och Hugo för pepparkaksbak och filmmys i soffan!

Helt enkelt en BRA helg :D Var lite motigt att gå till jobbet när jag bara ville fortsätta ha helg :)

Idag på jobbet har jag haft en patientfri eftermiddag, helt ofrivilligt… Några avbokningar och obokade tider så satt jag där och korrekturläste en kollegas rapport. Han blev glad och jag fick något att fördriva tiden med :P Får man ett hedersomnämnande tro?

pepparkaksbak

Här har vi Johanna, Lovisa, Hugo och Axel.

Och snart kommer jag hem för snart är det jul. Tiden här i Kallekrona går på tok för snabbt! Tur att vi har så skoj!

Puss o kram!

Kommentera

