Kicking horse!

Hej! Nu har jag varit i Canada i tre dagar, inne på fjärde :) men än har vi inte gått upp ur sängen ;)
Resan hit gick kanon! Allt har klaffat! Dock har jag haft snälla medmänniskor, bland annat en amerikan i Karlskrona som hjälpte mig med min resväska halva vägen till tåget :) jag bestämde mig nämligen för att ta ett tidigare tåg och var inte direkt ute i god tid, vilket även amerikanen märkte! Med hans hjälp hann vi båda med tåget! Som tog mig till Lund och en väntande Sofia! Spenderade kvällen med henne och lollo för att sedan få sova i sofias säng den natten! Guld värt!
Upp tidigt till tåget mot Kastrup och sedan rullar flygresan på som den ska! Väl framme i Canada kommer jag smidigt genom tullen och några timmar senare har jag tagit mig via Calgary till greyhoundbussarna och kommer fram i tid till Golden :)

Vi har åkt skidor i två dagar! Och vilken skidåkning! Det har kommit snö under tiden jag varit här så vi har fått riktigt fin åkning!! Har tagit oss upp för toppar och åkt ned och vi har kunnat åka offpiste via liftsystemet! Allt är väldigt lättillgängligt. Efter två turer upp på t1 igår kom mjölksyran sista biten av backen! Jag är fortfarande ovan vid denna typ av träning, men jag kämpar på!
I onsdags var vi på födelsedagskalas hos ngra svenskar och sedan utgång på det! Riktigt skoj :D det kryllar av svenskar här… men alla är väldigt trevliga! De andas, äter och dricker skidåkning. Helt galna vissa av dem :P

Idag har vi en välförtjänt vilodag! Jag har träningsvärk i både vader och rygg! Vi ska åka till några värma källor två timmar bort :D det ska bli riktigt häftigt! Vi hade grannarna på middag igår och fick se några fina kort!

image

image

image

Jag har inte så mkt bra kort i mobilen, den fungerar inte i berget så den brukar ligga hemma. Ni får hålla till godo med dessa och vänta tills jag kommit hem :)

Kraaam!

Kommentera

