En helg i landstingets logi

Hej! Ja ni, roligare helger har jag haft och speciellt roligare nätter än vad jag hade i natten till lördag. Vaknade någon gång runt ett med väldigt ont i magen. Konstant smärta som även kom i kramper med jämna mellanrum. Ett samtal till 1177, ett till mamma och ett sista till Fredrik som kom i ett hu och körde mig till akuten! Där togs det prover, gjordes undersökningar och klämdes och kändes. Ingen tydlig blindtarmsstatus, men gick inte att utesluta. Ketogan och alvedon sen var jag sovandes halva lördagen på kirurgavdelningen i en sjukhussäng. Dropp och ingen mat förens klockan åtta på kvällen. Fick vara kvar över natten för observation och i morse hade mina vita blodkroppar förbättrats från okej till mycket bra. Därmed var hemgång ett faktum! Skönt att ligga i min egen soffa!

När jag vaknade i fredags och  pratade med sjuksköterskan på 1177 tyckte hon att jag skulle åka in och frågade om jag hade någon som kunde köra in mig. Då tyckte jag att jag allt kunde cykla själv! Dock hade jag ingen aning om vart akuten ligger någonstans på sjukhusområdet. Så cykel kanske inte var en så god idé trots allt. Lägg där till att sjukhuset ligger i en brant uppförsbacke!

Min andra knäppa tanke i fredags natt var att jag hade dött den välkända aprikosdöden! När jag och Jossan var på Malta dog hon nämligen denna hemska död! Den drabbas man av om man ätit för många aprikoser som sätter sig som en värk i magen. Tur att det inte var aprikosdöden trots allt då hade jag nog inte överlevt av pinsamhet ;) Tänk er att åka in till akuten för att man ätit lite för många aprikoser ;) Vilken höjdarjournal det hade blivit!

Helgen har överlevts tack vare Fredriks fantastiska insats :D Sällskapsherre, springpojke och chaufför! Fantastiska vän :D Tack för hjälpen!

Kärlek till alla som har brytt sig! Tack för värmande hälsningar! XOXO

2 thoughts on “En helg i landstingets logi

Kommentera

